افزایش همبستگی سیاه پوستان آمریکا با فلسطینی‌ها

همبستگی جامعه سیاه‌پوستان آمریکایی با مردم فلسطین در حال افزایش است و این موضوع روابط دیرینه آنها با متحدان یهودی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

افزایش همبستگی سیاه پوستان آمریکا با فلسطینی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل دانلود بهترین مقاله، تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه میزان همبستگی جامعه سیاه‌پوستان آمریکا با مردم فلسطین را افزایش داده است. این همبستگی همزمان با انتشار تصاویر تکان‌دهنده‌ای از ویرانی‌های به بار آمده در غزه به همراه شمار جان باختگان غیرنظامی کشته شده از سوی رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده است.

تحت تاثیر جنگ غزه، بسیاری از سیاه‌پوستان آمریکایی مبارزات فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه را هم‌ردیف با مبارزات خود برای برابری نژادی و حقوق مدنی‌شان در آمریکا عنوان می‌کنند.

بر این اساس، افزایش اخیر جنبش‌های اعتراضی علیه خشونت پلیس در ایالات متحده به عنوان جایی که نژادپرستی ساختاری تقریبا همه جنبه‌های زندگی این افراد را درگیر کرده است، به همراه مبارزات فلسطینی‌ها علیه خشونت‌های رژیم صهیونیستی، فعالان سیاه‌پوست و فلسطینی را تحت تاثیر یک هدف مشترک به هم وصل کرده است.

با این حال، برخی از یهودیان جامعه آمریکا اکنون نگران هستند که مبادا حمایت جامعه سیاه‌پوستان از مردم فلسطین و محکوم کردن رژیم صهیونیستی از جانب آنها منجر به تشدید یهود ستیزی در این کشور شود و روابط میان یهودیان و سیاه‌پوستان را تضعیف کند.

بسیاری از افراد در جامعه سیاه‌پوستان آمریکا عنوان کرده‌اند: ما از اشغالگری و سیاست‌های نژادپرستانه اسرائیل رنج می‌بریم، چرا که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها همان سیاست‌هایی را که علیه ما و سیاه‌پوستان آمریکایی انجام می‌دهند اکنون علیه مردم فلسطین انجام می‌دهند.

این نگرانی‌ها تحت تاثیر نتایج برخی از نظرسنجی‌های انجام گرفته شده، بیشتر می شود. به عنوان مثال بر اساس نتایج نظرسنجی اوایل این ماه از سوی آسوشیتدپرس، بزرگسالان سیاه‌پوست بیشتر از سفید پوستان و بزرگسالان اسپانیایی تبار اعتقاد داشتند که ایالات متحده بیش از حد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

میزان مخالفت سیاه‌پوستان با سیاست‌های دولت بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه 44 درصد عنوان شد که این در مقایسه با مخالفت ۳۰ درصدی سفیدپوستان و ۲۸ درصدی بزرگسالان اسپانیایی‌تبار رقم بالاتری است.

علاوه بر این نتایج این نظرسنجی شکاف‌های بین نسلی ایجاد شده را هم در حمایت از فلسطین نشان می‌دهد. بر این اساس اکثر مخالفان سیاه‌پوست سیاست‌های حمایتی بایدن از رژیم صهیونیستی، جوانان هستند.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید