هشدار پادشاه اردن درباره اقدامات بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی

وزیر دفاع آمریکا که در چارچوب سفر منطقه‌ای خود وارد امان پایتخت اردن شده است، با شاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

هشدار پادشاه اردن درباره اقدامات بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل دانلود بهترین مقاله، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در سفری به امان پایتخت اردن با «عبدالله دوم» شاه این کشور دیدار کرد.

شاه اردن در این دیدار بر ضرورت آرام‌سازی و کاهش تنش‌ها در اراضی فلسطینیان و نیز توقف هر گونه اقدامات یکجانبه‌ای که به بی‌ثباتی و تضعیف فرصت‌های تحقق صلح منجر می‌شود، تأکید کرد.

عبدالله دوم همچنین تشدید تلاش‌ها برای ایجاد افق سیاسی زمینه‌ساز آغاز مجدد مذاکرات بین‌ فلسطینیان و تشکیلات خودگردان فلسطین جهت دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی را مورد تأکید قرار داد.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم همچنین بر اهمیت تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

در این دیدار همچنین شراکت راهبردی اردن و آمریکا به خصوص در زمینه دفاعی و نیز آخرین تحولات منطقه، تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی بحران‌ها و تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جنگ علیه تروریسم در چارچوب استراتژی فراگیر مورد بررسی قرار گرفت.

هدف از سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن تلاش برای احیای هماهنگی امنیتی دوجانبه و همکاری در ماه رمضان با هدف کاهش تنش‌ها در اراضی اشغالی عنوان شده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش از آغاز سفر آستین به منطقه، اعلام کرد که وی در این سفر آنچه تهدیدات روزافزون ایران علیه ثبات منطقه خواند و نیز تقویت همکاری امنیتی چندجانبه را بررسی خواهد کرد.

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید