معاون استاندار یزد:‌ قصه ابزاری مناسب برای انسجام بخشی ملی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزدبا اشاره به نقش قصه در انتقال ارزش ها به نسل آینده، گفت: قصه بازتاب فرهنگ و تمدن هر ملت و نشان دهنده ماهیت هر کشور است.

معاون استاندار یزد:‌ قصه ابزاری مناسب برای انسجام بخشی ملی است

به گزارش دانلود بهترین مقاله در یزد، علی اکبر عزیزی ظهر امروز در مراسم افتتاح بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: این جشنواره گامی موثر و مهم در مسیر گسترش این شیوه از آموزه‌های غنی دینی، انقلابی و فرهنگی در جامعه به شمار می‌آید.

وی افزود: قصه، بازتاب فرهنگ و تمدن هر ملت و نشان دهنده ماهیت هر کشور و داشته‌های آن است و این مهمترین کاربرد قصه به حساب می‌آید.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این‌که حرکت دهندگی و ایجاد انگیزه در فرزندان و نسل آینده، در زمینه باور‌های دینی و انقلابی یکی از مهمترین کارکردهای قصه است، گفت: قصه به واسطه زبان مشترک می‌تواند پل ارتباطی میان فرهنگ‌های متفاوت باشد و نقش انسجام بخشی را در بین اقوام مختلف ایرانی ایفا کند.

عزیزی تصریح کرد: با توجه به این‌که مخاطبان اصلی قصه‌ها کودکان و نوجوانانی هستند که می‌توانند به خوبی تحت تاثیر آن‌ها قرار گیرند، بنابراین برگزاری این جشنواره یک فرصت ارزشمند برای استان یزد بوده و مسئولان برگزاری تمام تلاش خود را خواهند کرد تا بهترین نتیجه را برای کودکان و نوجوانان این خطه کویری رقم زده و ره آورد خوبی را نصیب این دیار نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره ارزشمند و با بهره مندی از زبان قصه، بتوان ارزش‌های والای فرهنگی، دینی و انقلابی را به نسل آینده منتقل کرد.

پایان پیام/ب

دیدگاهتان را بنویسید