خبرخوب| ماجرای ازدحام در خانه تاریخی مدرس/ هوش مصنوعی در مسجد

در این بسته خبری دست شما را می‌گیریم و می‌بریم به موزه خانه مدرس تا ببینید راز ازدحام این روزهای این خانه تاریخی را. از آنجا راه کج می‌کنیم می‌رویم کرمان، البته این بار قرار است یک توک پا به زندان کرمان برویم. عجول نباشید. می‌فهمید ماجرا از چه قرار است. بعد هم می‌رویم به دورهمی جوانان یک مسجد که حسن ختامش را فقط باید ببینید و بخوانید. آخرین تور خبرخوب مان هم به بورس فروش لوازم خانگی است. ا

خبرخوب| ماجرای ازدحام در خانه تاریخی مدرس/ هوش مصنوعی در مسجد

گروه خبرخوب: آهای روزه داران! تولد دوباره‌تان مبارک. حتماً شنیده‌اید این حدیث زیبا از پیامبر مهربانی را که فرموده‌اند: «ماه رمضان ماهی است که خداوند روزه آن را واجب کرده بر شما، هرکس از روی ایمان و فرمانبری روزه بگیرد گناهانش بخشیده می‌شود مانند روزی که از مادرش متولد شده است.» الوافی جلد ۷ صفحه ۵۵ باب ۵۸. در پایان این ماه آسمانی که عجیب دلتنگش می‌شویم چه خوش است اگر ما هم جزو تازه متولدها باشیم و الهی که خدا مددی کند قلب‌هایمان پاک بماند. خدایا کمک کن بر لوح دل‌هایمان جز الف قامت دوست حک نشود. در آخرین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ دعوتتان می‌کنیم به یک بغل خبرخوب. در این بسته خبری دست شما را می‌گیریم و می‌بریم به موزه خانه مدرس تا ببینید راز ازدحام این روزهای این خانه تاریخی را. از آنجا راه کج می‌کنیم می‌رویم کرمان، البته این بار قرار است یک توک پا به زندان کرمان برویم. عجول نباشید. می‌فهمید ماجرا ز چه قرار است. بعد هم می‌رویم به دورهمی جوانان یک مسجد که حسن ختامش را فقط باید ببینید و بخوانید. آخرین تور خبرخوب مان هم به بورس فروش لوازم خانگی است.

*ماجرای ازدحام درخانه موزه مدرس در خانه موزه مدرس این روزها جای سوزن انداختن نیست. زن و مرد، پیر و جوان، کودک، محجبه سفت وسخت، شل حجاب. هر روز عصر دورهم جمع می‌شوند در این خانه تاریخی. این خانه که باصفا بود اما در این یک ماه حال وهوایش دیدنی‌تر هم شده است. شاید شما هم تصاویر ازدحام در این خانه تاریخی را در فضای مجازی دیده باشید و کنجکاو باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است؟ چه خبرخوبی بهتر از این که در ماه مبارک رمضان، جمعیتی قابل توجه هر روز شال وکلاه کنند بروند به یک خانه تاریخی تا در مراسم جزء خوانی قرآن شرکت کنند. قاریان این مراسم باصفا هم بی تأثیر نبوده‌اند در انتخاب این خانه برای جزءخوانی قرآن. ۳۰ روز ماه مبارک رمضان، محمد حسین سبزعلی، قاری بین المللی و حنانه خلفی نابغه قرآنی گرداننده این مراسم معنوی بودند. ما عادت داریم کار نادرست را در بوق وکرنا می‌کنیم اما از تصمیمات درست وکار خوب تعریف نمی‌کنیم و آن را از قلم می‌اندازیم. جا دارد همین جا تشکر کنیم از بانیان این تصمیم که با یک تیر چند نشان زدند. قطعاً خانه تاریخی مرحوم مدرس از ماه رمضان ۱۴۰۲ به بعد روزهای باشکوه‌تری را به خود می‌بیند.  

*یک ضیافت افطاری با میهمانان خاص همان طور که قول داده بودیم قرار است یک توک پا برویم به کرمان، آن هم زندان کرمان. خوف نکنید. قرار نیست خبرتلخ بشنوید. قرار است میهمان شوید به تصاویری ناب از یک میهمانی ۹۰۰ نفری. میزبان، زندانی‌ها بودند و میهمان، خانواده‌هایشان. مسئولان زندان فکر کردند برای حال خوب خانواده‌های زندانیان و زندانیان در ماه مبارک چه کاری می‌توانند انجام دهند! چطور می توانند هر دو طرف را غافلگیر کنند. زندانی‌اند اما انسان که هستند، دل که دارند.

تصمیم بر این شد که یک مهمانی بزرگ راه بیندازند با کلی آپشن های وبرنامه های شاد و مفرح و هم زندانی‌ها را غافلگیر کنند هم خانواده‌هایشان را. اینطور شد که در لحظات ملکوتی یکی از روزهای خوب ماه خدا دیدارها تازه شد. پدرهایی که از سر ندانم کاری جرمی چه کیفری چه مالی مرتکب شده بودند و افتاده بودند گوشه زندان و دلشان لک زده بود برای یک شام دورهمی با خانواده. بچه‌های زندانی‌ها که خیلی وقت بود سر یک سفره با پدر یا مادر دربندشان ننشسته بودند، در ماه خوب خدا چند ساعت دور هم بودند و گل گفتند و گل شنفتند. دست مریزاد به مسئولان زندان کرمان. به امید روزی که زندان‌های سراسر کشور هر روز خالی‌تر از روز قبل شود.

*هوش مصنوعی در مسجد نوبتی هم باشد نوبت خبرمسجدی بسته خبرخوب مان است. گفته بودیم قرار است برویم به دورهمی جوانان محله در یکی از مساجد تهران. چند سال قبل بود که یک جمع دوستانه در یکی از مساجد تهران شکل گرفت. این دورهمی هم دست مایه مذهبی داشت هم دست مایه علمی. جوان‌ها همه پرشر و شور بودند و هر کدام فارغ التحصیل یک رشته. عقل‌هایشان را روی هم گذاشتند تا کاری کنند کارستان و از قضا موفق هم شدند. از دل این مشارکت جمعی و عقل جمعی یک شرکت دانش بنیان شکل گرفت و جالب است بدانید که موضوع تخصصی این شرکت دانش بنیان هم هوش مصنوعی است. در این شرکت دانش بنیان که مسئولانش همان رفقای قدیمی مسجد یعنی «مرتضی تقوایی حسین‌زاده» و «محمدعلی تیشه‌وری» بودند، به صورت تخصصی روی موضوع هوش مصنوعی در حوزه صنایع مادر نفت، گاز، آب، برق، پالایشگاه، پتروشیمی، سلامت و … کار می‌شود و این شرکت در 18 رشته فعالیت دارد. این شرکت دانش‌بنیان نزدیک به 300 نفر از نخبگان دانشگاهی را شاغل کرده است. توضیحات تیشه وری مدیر این شرکت دانش بنیان شنیدنی است؛ «64 نفر از کارمندان شرکت را بچه‌های همان مسجدی تشکیل می‌دهند که جمع ما از آن شکل گرفت. ما سال‌ها در مسجد کنار هم کار می‌کردیم و همین موضوع باعث شد تا بتوانیم در فضای حرفه‌ای هم کار تیمی خوبی با یکدیگر داشته باشیم و بدون شک یکی از دلایل اصلی موفقیت ما همین موضوع است.» حتماً کنجکاو شدید از خروجی این دورهمی جوانان مسجدی بیشتر بدانید. تیشه وری می‌گوید: «دلیل ورود ما به عرصه هوش مصنوعی، تلاش برای افزایش بهره‌وری است. ما تلاش کردیم با گردهمایی تخصص‌های مختلف و تبدیل آنها به یک تیم بزرگ، به صورت عملیاتی در صنعت تأثیر بگذاریم و بهره‌وری را افزایش بدهیم. تا الان نزدیک به 270 پروژه در صنایع مختلف از جمله صنایع مادر مثل پتروشیمی، گاز، پالایشگاه و … انجام داده‌ایم.» خدا قوت! تا باشد از این جمع‌ها!

  *چطوری ایرانی؟ این خبر قابل توجه آن خانواده‌هایی است که موقع خرید جهیزیه وام می‌گیرند تا لوازم خانگی دخترشان از برندهای کره‌ای باشد. قابل توجه آنهایی که هنوز آنقدر عزت نفس و عرق ملی ندارند که با افتخار لوازم خانگی خودشان یا جهیزیه فرزندشان را از بین برندهای ساخت ایران انتخاب کنند. جالب است بدانید که مدیر کل دفتر لوازم خانگی وزارت صمت گفته میزان صادرات لوازم خانگی از کشورمان به چهار صد و چهل میلیون دلار رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد رشد داشته است. کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و آسیای میانه بیشترین مقصد لوازم خانگی بوده است. این را هم اضافه کنیم که در سال گذشته ۶۴ درصد از کل صادرات لوازم خانگی متعلق به یخچال و فریزر، ۱۶‌ درصد به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، و ۷ درصد لوازم خانگی کوچک بوده است. به امید روزی که پز ما برند ایرانی بودن لوازم خانگی‌مان باشد.   *الهی همه سالمان را بهشتی نما! رهبرمعظم انقلاب وصف زیبایی دارند از ماه رمضان و گفته‌اند: «ماه رمضان در هر سال، قطعه‌ای از بهشت است که خدا در جهنّم سوزان دنیای مادّی ما آن را وارد می‌کند و به ما فرصت می‌دهد که خودمان را بر سر این سفرهٔ الهی در این ماه، وارد بهشت کنیم. بعضی همان سی روز را وارد بهشت می‌شوند. بعضی به برکت آن سی روز، همهٔ سال را و بعضی همهٔ عمر را.»   *خوش خبرباشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.   پایان پیام/  

دیدگاهتان را بنویسید