کشته شدن نظامی ارمنستان با شلیک نیروهای جمهوری آذربایجان

منابع خبری از کشته شدن یکی از نظامیان ارمنستان در بخش مرزی با جمهوری آذربایجان خبر دادند.

کشته شدن نظامی ارمنستان با شلیک نیروهای جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین‌الملل دانلود بهترین مقاله، منابع خبری ارمنستان چهارشنبه شب به وقت تهران از کشته شدن یکی از نظامیان خود در مرز با جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به گزارش وبگاه «آرمنا پرس» وزارت دفاع جمهوری ارمنستان  اعلام کرد که ساعت ۱۶:۲۰ به وقت محلی، یک نظامی این کشور بر اثر اصابت گلوله نیروهای جمهوری آذربایجان در بخش «یراسخ» (غرب نخجوان) کشته شده است.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود با خانواده نظامی کشته شده ابراز همدردی کرده است.

این حادثه در حالی رخ داده که برخی منابع خبری روز سه شنبه مدعی شدند که ارتش جمهوری آذربایجان قصد تحرکاتی  در منطقه دارد. بنابر ادعای منابع خبری،  ارتش جمهوری آذربایجان قصد دارد به مناطقی در «سیونیک» در ارمنستان حمله کند.

برخی منابع خبری نزدیک به ارمنستان مدعی شدند که دوربین‌های مداربسته پهپادهای ارتش جمهوری آذربایجان از خودروهای غیرنظامی اسکورت شده توسط نیروهای حافظ صلح روس فیلمبرداری کرده و آنها را به عنوان ادعای استقرار نظامی یگان‌های ارمنستان به نمایش گذاشته‌اند(جزئیات بیشتر).

نیروهای جمهوری آذربایجان صبح  چهارشنبه نیز به سوی غیرنظامیانی که در حال انجام کارهای کشاورزی  بودند، تیراندازی کردند. ارمنستان با بیان این که این حادثه تلفات جانی نداشته اعلام کرد نیروهای جمهوری آذربایجان با استفاده از سلاح های گرم با کالیبرهای مختلف به سمت کشاورزان تیراندازی کردند.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه مدعی شد که جمهوری  آذربایجان آماده عادی سازی روابط با ارمنستان و امضای معاهده صلح در آینده نزدیک است. وی گفت که متن معاهده صلح را با پیشنهادها و اصلاحات اخیر به ارمنستان ارائه کرده است. وی محاصره جاده لاچین را  تبلیغات دروغین ارمنستان دانست و مدعی شد ارمنستان از یک جاده اضافی برای حمل و نقل غیرقانونی و انتقال پرسنل خود در خاک جمهوری آذربایجان استفاده می‌کند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید