هجوم ملخ صحرایی به عرصه‌های طبیعی اصفهان گزارش نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر هجوم ملخ صحرایی به عنوان یک آفت مضر به عرصه‌های طبیعی استان اصفهان دریافت نشده است.

هجوم ملخ صحرایی به عرصه‌های طبیعی اصفهان گزارش نشده است

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی در حوزه مبارزه با آفات اظهار کرد: در حوزه مبارزه با آفات نباتی، گزارشاتی از حضور ملخ‌های بومی در مناطقی مانند سمیرم، کاشان و تیران و کرون ارسال شد که تیم‌های حفظ پایه نباتات به این مناطق برای مبارزه با ملخ اعزام شدند. وی افزود: این ملخ‌ها از نوع ملخ‌های شکم بادمجانی و ملخ‌های بومی بوده و خوشبختانه ملخ صحرایی به عرصه‌های طبیعی استان اصفهان وارد نشده و قابل ذکر است که پایش ۱۰ هزار هکتار از اراضی در عرصه‌های گوناگون به منظور حفاظت از ملخ‌ها از ابتدای سال تاکنون در حال انجام است.

  شیشه‌فروش گفت: پایش سن غلات، گندم و محصولات زراعی در ۱۵۰ هزار هکتار و مبارزه مدیریت حفظ نباتات استان با آفات برای حفظ محصولات کشاورزی در ۴۵ هزار هکتار با سم‌پاشی‌ها انجام شده است‌. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مبارزه با علف‌های هرز در حدود ۵۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع انجام و در حال پیگیری است و مبارزه با برخی آفات که به صورت ناگهانی رخ می‌دهد مانند پروانه گربه نوروزی و پروانه رگبال سیاه که آسیب زننده به درختان هستند نیز انجام شده است.

  وی با بیان اینکه سال گذشته ۵ میلیارد تومان اعتبار به جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفات گوناگون در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی اختصاص داده شد، گفت: مبارزه با سن غلات، علف‌های هرز، جوندگان زیان‌آور کشاورزی، ملخ‌های بومی، بیماری‌های بخش آفات درختان و غلات مانند آتشک درختان، کرم خراط، پروانه فری، مگس میوه مدیترانه‌ای و دیگر موارد در دستور کار قرار گرفته است. پایان پیام/۶۳۱۰۱/ح

دیدگاهتان را بنویسید