«مرزبانی» در خوی چه می‌کند؟/ از اعزام ماشین‌آلات سنگین تا استقرار تیم‌های بهداری

اعزام ماشین آلات سنگین، استقرار تیم‌های بهداری، پخت و توزیع نان، تهیه و پخش غذای گرم و اقلام غذایی و امدادی از جمله گوشه ای از مردم یاری مأموران سختکوش مرزبانی انتظامی کشور در خوی است.

«مرزبانی» در خوی چه می‌کند؟/ از اعزام  ماشین‌آلات سنگین تا استقرار تیم‌های  بهداری

گروه انتظامی دانلود بهترین مقاله_ مریم عرب انصاری: مرزبان هستند؛ از نقطه صفر مرزی در کویر و کوهستان گرفته تا ساحل و دریا سرو قامتانه ایستاده اند؛ باد، سوز و سرما ، برف و کولاک هیچ کدام خللی در وظیفه شان ایجاد نمی کنند، در دمای استخوان سوز زمستان در بالای برجک نگهبانی یا در کنار سیم خاردار در تنهایی مطلق در بیابان ،دشت و کوه و مرز  قد علم کرده و سینه ستبر می کنند تا نکند احدی از قاچاقچی و اشرار گرفته تا گروهک‌ها و تروریست ها از مرز وارد کشور شده و آرامش و آسایش مردم را خدشه‌دار کنند.

حتی در این روزها که هموطنان ‌مان در «خوی» به واسطه زلزله خانه و کاشانه خود را از دست داده و از امکانات اولیه زندگی محروم شده و در این هوای سرد و برفی در چادرها زندگی می کنند این مردان سختکوش مرزبانی انتظامی کشور هستند که از ساعات اولیه وقوع زلزله برای مردم‌یاری در منطقه حضور داشته و علیرغم اینکه خانه و منازل خودشان هم در این زلزله آسیب دیده، پشت مردم را خالی نکرده و به همشهری های خود یاری می رساندند، از تهیه غذای گرم و پخش آب و نان و اقلام امدادی گرفته تا اعزام پزشک و بهیار و نیروهای بهداری.

سرهنگ عباس مرادی جانشین فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی دانلود بهترین مقاله  در تشریح اقدامات این فرماندهی  در امداد رسانی به زلزله زدگان خوی اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در شهرستان خوی جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در مرزبانی استان تشکیل و مرزبانان با حضور در سطح شهر و مناطق مرزی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی با اهمیت به حساسیت موضوع و تشکیل به موقع مدیریت بحران خاطر نشان کرد: فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان غربی پس از وقوع زمین لرزه با بسیج امکانات و تجهیزات امدادی به کمک مردم حادثه دیده شتافته و در همین راستا اقدام به پخت بیش از ۲۰ هزار قرص نان و توزیع در میان حادثه‌دیدگان، اعزام سه تیم بهداری هنگ مرزی خوی (بهیار، پزشک، آمبولانس به تعداد ۲ دستگاه خودرو) در مناطق روستایی مرزنشین زلزله زده قطور و بلسور و پخت و توزیع بیش از 550 پرس غذای گرم در بین زلزله‌زدگان در زلزله کرده است.

جانشین فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: اعزام 4 دستگاه ماشین آلات سنگین هنگ مرزی خوی (لودر، بیل مکانیکی و کمپرسی به مناطق آسیب دیده)، حضور تیم های ایست و بازرسی تخصصی و گشت های روزانه مستمر بیش از ۶۵مورد در منطقه های زلزله زده مرزی دره خان و بلسور، همکاری با تیم های امدادرسان هلال احمر بیش از ۱۵۰مورد، تامین امنیت 7 کمپ اسکان مردم زلزله زده، حضور فرماندهان و مسئولان مرزبانی استان آذربایجان غربی از ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق حادثه دیده و بازدید مستمر از مناطق و … از دیگر اقدامات فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: تدابیر لازم برای هدایت و نحوه تامین امنیت و امدادرسانی به مردم مرزنشین و سرکشی مداوم و مستمر روزانه مرزبانان گروهان تکاوری و ستاد هنگ مرزی خوی از مردم مرزنشین زلزله زده خوی نیز از مهمترین اقدامات این فرماندهی است.

جانشین فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: با بررسی های به عمل آمده تمامی جاده‌های روستایی مرزی مناطق آسیب دیده باز است و تردد در آن ها در جریان است.

سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: ماموران مرزبانی در کنار مردم خوی بوده و خدمت رسانی به زلزله زدگان تا رفع مشکلات آن‌ها ادامه خواهد داشت. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید