خبرخوب| ایران در میان ابرقدرت‌های علم و فناوری جهان/ این شما و این خیران کوچک!

فکر کنید یک روز بیاییم و در همین صفحه خبرخوب یک نوید جانبخش را به شما برسانیم. آن هم اینکه عاشقان و دلدادگان ائمه‌اطهار در بقیع برای آقای غریب‌مان حسن بن علی علیه‌السلام و دیگر ائمه بقیع، صحن و سرا به پا کردند، آن‌هم چه صحن و سرایی!

خبرخوب| ایران در میان ابرقدرت‌های علم و فناوری جهان/ این شما و این خیران کوچک!

گروه خبرخوب: فکر کنید یک روز بیاییم و در همین صفحه خبرخوب یک نوید جانبخش را به شما برسانیم. آن هم اینکه عاشقان و دلدادگان ائمه‌اطهار در بقیع برای آقای غریب‌مان حسن بن علی علیه‌السلام و دیگر ائمه بقیع، صحن و سرا به پا کردند آن‌هم چه صحن و سرایی! فکر کنید خبرخوب یک روزمان را از کفشداری‌های بقیع برایتان روایت کنیم. از سیل زائرانی که بی وقفه خود را می‌رسانند به حرم! از ورودی‌های صحن و سرای آقا‌جان‌مان و «باب‌القاسم» که می‌شود باب حاجات‌مان. دیر نیست می‌رسد آن روز که همه آنچه از ذهن گذراندیم یک روز از جلوی دیدگان‌مان بگذرانیم به مدد صاحب‌الزمان«عج». خبرخوب‌ امروزمان را با یادآوری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع و به امید بناکردن گنبد و بارگاه‌شان آغاز می‌کنیم.  *خلاقیت مرد کاشمری 100 نفر را صاحب شغل کرد! اجازه دهید اول شما را با خاویار گیاهی آشنا کنیم. بعد از کار کارستان جوان کاشمری برایتان بگوییم. کینوا یا خاویار گیاهی نوعی دانه از خانواده اسفناج است که به ‌عنوان یکی از سالم‌ترین خوردنی‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود و یک منبع غذایی بی‌نظیر شامل انواع ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، پروتئین و مواد معدنی است. اما دانه کینوا به صورت دانه‌های ریزی است که بعد از برداشت محصول، ابتدا باید پوسته رویی آن برداشته شود تا بتوان آن را مصرف کرد در غیر این صورت به دلیل تلخی بسیار پوسته رویی، این محصول قابل استفاده نیست و چون کشاورزان نمی‌دانستند که چگونه می‌توان پوسته رویی آن را برداشت، عملا نمی‌توانستند از محصول استفاده کنند. اما حالا یک مخترع کاشمری با اختراعش بر ارزش این خاویار گیاهی افزوده و این مشکل را حل کرده است. «حسن وفایی» مخترع جوان روستای «عشرت‌آباد» کاشمر با اختراع دستگاه پوسته‌گیری کینوا و یا همان خاویار گیاهی، علاوه بر ایجاد شغل برای بیش از ۱۰۰ نفر به ویژه کشاورزان، موجب بهره‌مندی بسیاری از مردم از این محصول سرشار از ویتامین شده است.  «حسن وفایی» جرقه این اختراع را یک دغدغه شخصی برای به هدر نرفتن محصولات کشاورزی بیان می‌کند و می‌گوید:«حدود پنج سال پیش برای نخستین‌بار این محصول را در سردخانه مواد غذایی به صورت خام مشاهده کردم و از مسئول مربوطه اسم محصول و علت این حجم را در سردخانه برای مدت طولانی سوال کردم که علت را عدم توانایی در فرآوری محصول عنوان کرد.من به دلیل کار در کارخانه ریسندگی و آشنایی با دستگاه ریسندگی مقداری از محصول را برای امتحان با یکی از دستگاههای ریسندگی که عمل سایش را انجام می داد، برداشتم که خوشبختانه تا حدی موفق بودم.در ادامه تصمیم به ساخت دستگاه تخصصی در این خصوص گرفتم و دستگاهی را طراحی و ساختم.»  یکی از محاسن خاویار گیاهی این است که در زمین‌های درجه ۲ و ۳ و زمین‌های شور به عمل می‌آید. اختراع جوان کاشمری باعث شده کشاورزان رغبت بیشتری به کاشت این محصول داشته باشند.  این محصول ۴ برابر برنج کالری دارد و می‌تواند جایگزین برنج می‌شود.

  *ایران در میان ابرقدرتان علم و فناوری جهان!  هر روز اینجا از افتخارات دانش‌بنیان‌ها گفتیم و از همت جوانان کشورمان برای پیشرفت علمی ایران. اما فیض این سلسله ‌خبرهای خوب از حوزه علم و فناوری زمانی تکمیل می‌شود که خدمت‌تان عرض کنیم، قدم‌های بزرگ و کوچک جوانان وطن حالا ما را در میان 10 ابرقدرت آینده جهان در حوزه علم و فناوری تبدیل کرده است. گزارش جدید موسسه سیاسی استراتژیک استرالیا، ایران را بالاتر از ژاپن در میان 10 ابرقدرت برتر علم و فناوری قرار می‌‌دهد. به امید آنکه روز به روز حصار ظالمانه تحریم‌ها را بشکنیم و روی سکوی اول دنیا بایستیم. البته به همت جوانان خلاق‌مان که مثل مخترع کاشمری برای هر چیزی راه‌حلی دارند.  شیرینی این خبرخوب را هم به کام‌تان بیشتر بنشانیم و خدمت‌تان عرض کنیم که براساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان  با رشد ۹۰ درصدی در سال گذشته به بیش از ۸ هزار و ۳۶۸ شرکت رسیده و قطعا شاهد موفقیت‌های بیشتر ایرانمان خواهیم بود. 

  *این شما و این خیران کوچک! خوبی وطن‌مان و مردمانش این است که فارغ از هر سنی، کمک به همدیگر، دین و آیین‌شان است. پس جای تعجبی ندارد اگر برایتان بگوییم دانش‌آموزان یک مدرسه در شهر قدس، بانی خیر خرید سه دستگاه ویلچر برای دانش‌آموزان استثنایی شده‌اند. البته غیر از کار خیر و خداپسندانه‌شان از همین ابتدای مسیر نوجوانی، هنر و خلاقیت‌شان هم ستودنی است. این خیران کوچک با آنچه از دست‌شان بر می‌آمد و  با راه‌اندازی پویش جمع‌آوری درهای پلاستیکی به جمع محبوبان پرودگار پیوستند. در این پویش با جمع‌آوری درب بطری‌های پلاستیکی، جهت بازیافت پسماند و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، درقبال تحویل درهای پلاستیکی، سه عدد ویلچر تحویل گرفتند تا با اهدا کردن آنها موجب شادی معلولان بی‌بضاعت باشند. راستی شما هم اگر می‌خواهید خیر کثیری برسانید و دلی را شاد کنید پیشنهاد می‌کنیم از خلاقیت این دانش‌آموزان استفاده کنید. درهای بطری‌ها را جدا بگذارید و این رسم را بین خانواده و دوستان‌تان گسترش دهید تا هم خدمتی به معلولین کرده باشید و هم حافظ طبعیت عزیزمان. 

  *بانوان ایرانی روی سکوی افتخارات آسیایی! بعد از دانش‌بنیان‌ها که رکورد‌دار خوش خبری در بسته‌های روزانه‌مان هستند و پس  از مردم عزیز وطن‌مان که همیشه حاضر در صحنه‌اند و البته استاد رقم زدن صحنه‌های قشنگ و همدلی، این خانم‌ها و بانوان ایرانی هستند که اغلب  پرچم‌دار بسته‌های خبر‌خوبند و سکوهای خوش خبری را فتح می‌کند. همان‌هایی که در حق‌شان بی‌انصافی شد و تنگ نظران در وصف‌شان گفتند نه آینده‌ دارند نه افتخاری! نه زندگی و نه آزادی! اما فاتحان افتخارات جهانی حالا در عرصه ورزشی روی سکوهای نخستین آسیا ایستاده‌اند.«زهرا معماری» و «معصومه یوسفی» در پیکارهای دو و میدانی قهرمانی نوجوانان آسیا در ماده پرتاب چکش به ترتیب مدال نقره و برنز را گرفتند. البته این را هم ذکر کنیم که زیرسایه پرچم وطن‌شان که حامی همیشگی زنان است و در حریم حجاب که هیچ‌وقت محدودیتی نبوده و نیست.  

  *سلامی از ائمه! دست بر سینه بگذارید تا عرض سلامی خدمت سروران و مولایان‌مان بکنیم و روزمان را به چراغ وجودشان روشن! اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا الْحَسَنَ بْنَ عَلِی.السَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْعابِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْمُتَهَجّـِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ بَاقِرِ الْعِلْمِ.الَسَّـلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الإمامُ الصّادِقُ، الَسَّـلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْوَصِیُّ النّاطِقُ.  نوش‌جانتان جواب سلامی که ائمه بقیع نثارتان کردند چرا که امام صادق(ع) فرموده اند: «تا روز قیامت هرگاه یکى از مؤمنان بگوید: خدایا! بر پیامبر و اهل‌بیتش صلوات و درود بفرست، فرشتگانی هستند که جواب سلام او را می‌دهند و هم‌چنین به پیامبر(ص) می‌گویند فلان شخص به تو سلام رساند. پیامبر(ص) نیز بر او سلام می‌فرستد.»

خوش‌خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید