up
Search      menu
صنعت و مکانیک :: مقاله ترمز PDF
QR code - ترمز

ترمز

فناوري ترمز

نياز سازندگان خودرو به ترمزهايي با كيفيت بهتر و در عين حال كمترين امتياز منفي از لحاظ هزينه يا قيمت، سازندگان را مجبور به طرح ايده هايي جديد كرده است. گرچه پيشرفت در زمينه مواد سايشي و طرح هاي Caliper، به بهبود كيفيت ترمز كمك كرده است، اما پيشرفت اصلي سيستم ترمز در سال هاي اخير از كنترل الكترونيكي، در درجه اول ABS (سيستم ترمز ضدقفل)، سپس ESP (برنامه تعادل الكترونيكي) و اكنون ترمز با سيم ناشي شده است.
ABS، اولين فناوري كنترل سايشي است. هدف ABS، محدود كردن فشار وارده به چرخي است كه سرعت آن به شدت در حال كاهش بوده و اينكه، بدون قفل شدن، بيشترين نيروي نگهدارنده را به آن وارد كند. هنگامي كه راننده ترمز مي گيرد، لاستيك ها شروع به لغزش مي كنند. ABS براي اينكه تشخيص دهد چرخ ها در چه هنگامي قفل مي شوند، ميزان لغزش را اندازه گيري كرده و با كاهش فشار هيدروليكي، از افزايش يا ادامه آن جلوگيري مي كند. واضح است كه هر چه اين طرح كوچكتر، سبكتر، بي صداتر و مؤثرتر باشد، بهتر است.
در حالي كه ABS از قفل شدن چرخ ها در طول مدت ترمزگيري جلوگيري مي كند و با كنترل كشش، جلوي شتاب گيري چرخ ها را مي گيرد، ESP يك گام فراتر از آن عمل مي كند. اين نوع سيستم ترمز، خطر سُر خوردن را در تمامي حالات ترافيكي كاهش مي دهد.
از زماني كه اولين سيستم ESP در ۱۹۹۵ در يكي از خودروهاي مرسدس بنز ظاهر شد، سازندگان سيستم ترمز، تقاضا ...

(مقاله کامل پس از پرداخت در دسترس می باشد)


● سيستم ترمز سيستم ترمزهاي هيدروليکي همانگونه که مي دانيم يکي از بهترين و مطمئن ترينهاست ولي اين سيستم بصورت نخستين خود ( تک کاناله ) داراي عيب بزرگي ...

همگي مي دانيم که فشردن پدال ترمز ماشين،سرعت را مي کاهد.اما چگونه؟چگونه ماشين نيروي پاي شما را به چرخ ها منتقل ميکند؟چگونه نيروي شما را چند برابر مي کن ...

هنگامي که خودرو در حرکت است و سيستم ترمز عمل خود را براي متوقف کردن آن شروع مي کند، نيرو وزن خودرو از روي چرخ هاي عقب کاسته ميشود و بر روي چرخ هاي جلو ...

نگه داشتن ناگهاني يک اتومبيل در جاده ي لغزنده مي تواند بسيار خطرناک باشد.ترمزهاي ضد قفل خطر هاي اين واقعه ي ترسناک را کاهش مي دهد.در واقع روي سطوح لغز ...

تابستان رسيده است و شايد شما نيز چمدان خود را بسته ايد و آماده سفر با اتومبيل شخصي خود هستيد. اما آيا به فکر تعمير و نگهداري اتومبيل خود نيز افتاده اي ...

الف) اجزاي اصلي اجزاي اصلي يک دوچرخه عبارتند از : ۱) تنه : تنه دوچرخه اصلي ترين قسمت دوچرخه و مهمترين ملاک در تعيين کيفيت و کارايي آن است . تنه ها از ...

موتور هاي چند فاز موتورهاي چند فازه موتورهاي متناوبي هستند که به صورت دو يا سه فاز کار مي کنند . هر دو از لحاظ ساختماني مشابه بوده و فقط اتصال داخلي ک ...

در هر حال نگهداري و تعميرات (نت) نمي تواند باعث افزايش طول عمر طراحي شده شود ، ولي نگهداري و تعميرات مي تواند عملكرد تجهيزات را براي كارخانه شما حفظ ن ...