امام خمینی(ره) انقلاب را با ایمان به خدا و اعتماد به مردم پیش برد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جمع مردم شهر قشلاق آبیک گفت: امام خمینی(ره) انقلاب را با ایمان به خدا و اعتماد به مردم پیش برد.

امام خمینی(ره) انقلاب را با ایمان به خدا و اعتماد به مردم پیش برد

به گزارش دانلود بهترین مقاله از آبیک، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع مردم شهر قشلاق آبیک اظهار کرد: به فرموده امام خمینی (ره) ایامی مانند دهه فجر و نیمه خرداد ایام‌الله است، برای اینکه در ایام‌الله قدرت خدا ظهور می‌کند و عظمت خدا دیده می‌شود، ما زمانی که تاریخ انقلاب اسلامی را به یاد می‌آوریم می‌بینیم آن زمانی که امام خمینی (ره) انقلاب را آغاز کرد، یاران پای‌کار امام اندک بودند و با سختی پیام امام را منتقل می‌کردند. وی ادامه داد: زمانی که شرایط این‌گونه خفقان‌آور بود، طلبه‌ای از قم شنید که آمریکایی‌ها مجلس دوران طاغوت را وادار کرده‌اند قانونی تحت عنوان کاپیتولاسیون تصویب کند که اگر هر آمریکایی در ایران یک نفر را کُشت و دزدی یا خیانت کرد، کسی در ایران حق ندارد او را محاکمه کند، او باید به امریکا برگردد تا در کشور خودش محاکمه شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: البته تصمیم آمریکایی‌ها برای محاکمه مجرمان را هم دیده‌ایم، قطعاً همه به خاطر داریم که آن ظالم آمریکایی عمداً هواپیمای مسافربری را سرنگون کرد، در آمریکا به جای محاکمه، به او مدال دادند و او را به‌عنوان قهرمان معرفی کردند. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: یک طلبه، یک روحانی، یک انسان باغیرت، یک کسی که پرورش‌یافته مکتب قرآن بود، این آدم در سال 1342 سخنرانی کرد و از علمای همه جای دنیا کمک خواست و فرمود علمای نجف به داد اسلام برسید، علمای تبریز، علمای اصفهان به داد اسلام برسید، رفت اسلام، چه نشسته‌اید؟ آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: امام حسن عسکری (ع) فرمودند هیچ آدم عزتمندی حق را تنها نمی‌گذارد، مگر اینکه ذلیل می‌شود، و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی برای حق قیام نمی‌کند مگر اینکه خدا او را به عزت می‌رساند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام خمینی (ره) آدمی بود که در مقابل ناحق ایستادگی کرده و از حق دفاع کرد، ممکن بود در همان ابتدای کار او را به شهادت برسانند اما برای ایشان فقط دفاع از دین اهمیت داشت. وی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله باریک‌بین می‌گفت پس از اینکه امام (ره) در 15 خرداد 42 سخنرانی کرد، وحشت همه جای قم را فرا گرفته بود، کسی جرئت نمی‌کرد حتی با عمامه در خیابان‌ها راه برود، ما چند نفر طلبه تصمیم گرفتیم به منزل امام برویم. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: آیت‌الله باریک‌بین گفت ما فکر می‌کردیم امام راحل ناراحت است، اما دیدیم آرامش عجیبی دارند، وقتی جمعیت جمع شدند امام (ره) برای آن‌ها صحبت کرد و فرمود شاه با این کاری که انجام داد و به مدرسه فیضیه حمله کرد و برخی را به شهادت رساند و به حوزه‌های علمیه اهانت کرد، به پایان کارش نزدیک می‌شود. آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: امام خمینی (ره) می‌دانست مردم به میدان می‌آیند، می‌دانست همه مردانه و غیورانه در صحنه حاضر می‌شوند و جوانمردی دارند، امام راحل به مردم اعتماد داشت، ترس در زندگی‌اش نبود، چون به راه و هدفش اعتماد داشت و یقین داشت به این هدف خواهد رسید. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید