افت ۱.۲ درصد میانگین نمرات امتحانات نهایی همدان

معاون آموزش متوسط استان همدان گفت: میانگین نمرات امتحانات نهایی کشور دو درصد افت داشته است اما در استان حدود ۱.۲ درصد بوده که نشان از تلاش‌های جدی برای رفع افت تحصیلی بوده است.

افت ۱.۲ درصد میانگین نمرات امتحانات نهایی همدان

به گزارش دانلود بهترین مقاله از همدان، احمد آقامحمدی پیش از ظهر امروز در همایش سرگروه مدیران و معاونین آموزشی مدارس متوسطه دوم در اداره کل آموزش و پرورش اظهار کرد: کیفیت آموزشی در ارتباط مستقیم با مدیر مدرسه است بنابراین افزایش کیفیت آموزش در گرو تلاش‌ مستمر سرگروه مدیران استان در راستای راهبری مطلوب مدیران مدارس است. وی در مورد الزامات و برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز مدیران نکاتی را ارائه کرد و افزود: ارتقای مدیریت آموزشگاهی و تعالی مدیریت، با هم‌اندیشی مدیران مدارس و به اشتراک گذاشتن تجارب مدیران آموزشگاه‌ها، امکان‌پذیر بوده و این مهم، برعهده سرگروه مدیران استان است. معاون آموزش متوسطه استان همدان اضافه کرد: با توجه به شکل جدید برگزاری سوالات امتحانات نهایی و مفهومی‌شدن این امتحانات، میانگین نمرات امتحانات نهایی حدود دو درصد در کل کشور افت داشته است اما افت استان حدود ۱.۲ درصد بوده که این نشان‌دهنده تلاش‌های جدی در جهت رفع افت تحصیلی در استان بوده است. وی بیان کرد: اینکه مدیر آموزشگاه، بعد از ارزشیابی نوبت اول متوجه مسائل و مشکلات شود، این خود یک آسیب بزرگ است و باید قبل از پایان نوبت اول، مشکلات شناسایی شود وگرنه یک ترم را از دست خواهیم داد. آقامحمدی با بیان اینکه در بسیاری از این مدارس افت آموزشی در دو ماهه ابتدای شروع سال تحصیلی مشهود است عنوان کرد: مدیر مدرسه باید قبل از پایان ترم مشکلات و مسائل دانش‌آموزان و معلمان به ویژه در پایه دهم و یازدهم را رصد و شناسایی کرده باشد. وی با بیان اینکه آموزش مدیران جدید الانتصاب از اولویت‌ها سرگروه مدیران باشد افزود: قرارگیری سرگروه مدیران در گروه‌های درسی بسیار مفید خواهد بود و سازماندهی مناسب، جابجایی مدیران ناکارآمد، جابجایی یا توانمندسازی دبیران غیرمرتبط و آموزش دبیران جدید الورود موجب ارتقای کیفیت آموزشی می‌شود. معاون آموزش متوسطه استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به نهایی بودن امتحانات، یکی از آسیب‌ها، تدریس دروس تخصصی توسط دبیران غیر مرتبط (بدلیل سازماندهی نامطلوب در برخی از مناطق، شهرستان‌ها و نواحی) است که مدیر باید با گروه‌های آموزشی در میان بگذارد. وی تاکید کرد: اگر قرار است مداخله‌ای انجام شود باید این مداخله به موقع و به هنگام باشد و  مدیران، نظارت‌های بالینی مستمر و جدی بر کلاس‌های درسی را شکل دهند.  آقامحمدی با اشاره به اینکه مدیران دبیر را با نحوه طراحی سوالات آشنا کنند و بانک سوال در اختیار آنها قرارداده شود گفت: سرگروه‌های آموزشی استان نیز باید مدیران مدارس را در این جهت راهبری کنند. وی بیان کرد: با توجه به تاثیر مثبت معدل در کنکور، دانش‌آموز باید حدالامکان نمره قبولی را در خرداد به دست آورد که از مشکلات دانش‌آموزان، عدم آشنایی آنها با نوع سوالات امتحانات نهایی، شیوه برگزاری امتحانات نهایی و تخلفات امتحانات است و شکل کنکوری برگزاری امتحان نیز موجب استرس در سر جلسه امتحان برای دانش‌آموز خواهد شد. پایان پیام/۸۹۰۲۶/

دیدگاهتان را بنویسید