up
Search      menu
صنعت و مکانیک :: مقاله آستون مارتين DB۹ PDF
QR code - آستون مارتين DB۹

آستون مارتين DB۹

خودروهاي اسپورت واقعي، خودروهايي هستند كه به گيربكس دستي مجهز باشند». اين ديدگاه علاقه مندان به رانندگي در سرتاسر جهان، مشكل بزرگ پيش پاي شركت آستون مارتين قرار داده است.
از زمان توليد DB۹ در سال گذشته تاكنون، شركت استون مارتين تنها مدل دنده اتوماتيك آن را توليد كرده و همان گونه كه انتظار مي رفت، سيستم گيربكس خودكار آن از سوي برخي رانندگاني كه توقعات بيشتري در زمينه كارايي اين خودرو داشتند، مورد انتقاد قرار گرفت.
خبر خوب ما اين است كه سرانجام عقيده خريداران به گوش سازنده مجموعه گيربكس DB۹ كه تحت مالكيت شركت فورد قرار دارد، رسيد و يك گيربكس دستي نيز براي اين خودرو طراحي و وارد خط توليد شد. اكنون بايد منتظر ماند و ديد كه آيا گيربكس جديد هيجان رانندگان اين سوپر خودرو را ارضاء خواهد كرد يا خير.
بايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه در واقع قلب طپنده آستون، موتور آن است. دنده دستي DB۹ از لحاظ تقسيم قدرت موتور ۱۲ سيلندر ۶ ليتري اين خودرو، درست همانند همتاي اتوماتيك خود عمل مي كند. گيربكس اتوماتيك با توجه به نيروي۴۵۰اbhp و گشتاور ۵۷۰اNm كه به چرخ هاي عقب اعمال مي كند، به خودي خود سرعت بالايي به DB۹ مي بخشد. با اين وجود، علاقه مندان DB۹ از دانستن اين مطلب خوشحال خواهند شد كه دنده دستي، اين خودرو را سريع تر از قبل نيز خواهد كرد.
دنده را در وضعيت يك قرار دهيد و كلاچ را رها كنيد، آستون همانند تيري كه از كمان رها شده است شتاب مي گيرد. سازنده DB۹ ادعا مي كند شتاب صفر تا ۱۰۰ كيلومتر اين خودرو در مدل دنده دستي ۸ ۴ ثانيه است كه ۱ ۰ ثانيه سريع تر از مدل دنده اتوماتيك است.
DB۹ در دنده هاي بالاتر عملكرد يك خودروي رويايي را به نمايش مي گذارد. محدوده سرعت بهينه براي اين خودرو در جاده هاي معمولي ۷۰ مايل در ساعت مي باشد. البته هنوز يك يا دو نگراني ديگر وجود دارد. در زمان رانندگي در بعضي از جاده هاي مناسب در ولز، آستون ثابت كرد كه صرفنظر از سرعت باور نكردني هنوز از آرمان هاي خود كمي فاصله دارد.
DB۹ مجهز به دنده دستي، همانند تمامي DB۹هايي كه تاكنون آزمايش شده اند، در سرعت هاي بالا اين حس را به سرنشين خود القاء مي كند كه گوشه درب ها به خوبي چفت نشده اند. گرچه ما هيچ گاه از كمبود نيروي كشش اين خودرو شكايتي نداشته ايم، ولي DB۹ نتوانسته است حس اعتماد به خود را در راننده ايجاد كند.
در اكثر مواقع، DB۹ در محدوده سرعت بهينه خود بخوبي و بدون هيچ گونه مشكلي رانده مي شود و احساس لذت راننده از شرايط موجود را به طور كامل به وجود مي آورد. شكل ظاهري DB۹ بسيار شيك و مدرن بوده و تلاش رقبايي نظير پورشه و بنتلي را در رقابت با خود، بي اثر گذاشته است. پيشرفت در زمينه طراحي داخل اين خودرو تداوم يافته ولي سطح كيفي مواد به كار رفته باعث شده است تا هزينه ساخت خودرو مبلغ فروش آن را تا بيش از ۱۰۰ هزار يورو افزايش دهد.
خريداراني كه مايل به خريد DB۹ با دنده دستي هستند، بايد مبلغي معادل ۳ هزار يورو بيش از قيمت مدل اتوماتيك آن بپردازند. در اين صورت، DB۹ با وجود قيمت ۱۰۳۰۰۰ يورويي خود، خودرويي ارزان قيمت تلقي نخواهد شد.

مقصود از اين آلياژها، آلياژهايي است که اجزاي اصلي آن ها را آهن و کربن تشکيل مي دهند. در حدود ۰.۰۱ درصد از کربن حل شده در آهن، تشکيل محلول جامدي را مي ...

پروفيباس(PROFIBUS) ، سيستم فيلدباس(Process Field Bus) سيستم پيشرفته اي در اروپا بوده و از پذيرش جهاني برخوردار مي باشد. حوزه کاربرد آن شامل اتوماتيک س ...

اورانيوم يکي از عنصرهاي شميايي است که عدد اتمي آن ۹۲ و نشانه آن U است و در جدول تناوبي جزو آکتنيدها قرار مي گيرد. ايزوتوپ ۲۳۵U آن در نيروگاه هاي هسته ...

اورانيوم هنگام عمل پالايش به رنگ سفيد مايل به نقره اي فلزي با خاصيت راديو اکتيوي ضعيف ميباشد که کمي از فولادنرم تر است. اين فلز چکش خاررساناي جريان ال ...

دانلود نسخه PDF - آستون مارتين DB۹